Liga výjimečných

O výjimečných studentech a absolventech SPŠ Trutnov.

pátek, 07 duben 2017 09:47

Jakub Husák - chci být členem vývojového týmu

Jakub Husák Jakub Husák

Obor (období studia): Strojírenství - počítačová grafika (2013-2017)
Dosažené úspěchy:

  • Strojař roku 2017 (školní kolo)
  • 2. místo v soutěži společnosti KASPER KOVO s.r.o. (návrh reklamního předmětu)
  • vítěz CAD - 3D modelování (školní kolo)
  • prospěl vyznamenání ve všech ročnících studia střední školy

Záliby: sport, motocykly, 3D modelování
Oblíbený předmět: stavba a provoz strojů, mechanika, matematika
Studijní a profesní plány: VŠ, člen vývojového týmu

Jak s odstupem doby hodnotíš zvolený studijní obor. Kdyby bylo možné vrátit čas, volil bys stejně?

Po ukončení deváté třídy jsem uvažoval o studiu na trutnovském gymnáziu, nakonec jsem zvolil průmyslovku a ryze technicky zaměřený obor strojírenství. V začátku studia jsem měl výhodu základních praktických znalostí získaných v klukovských létech, kdy jsem díky dědovi proniknul do tajů „černého řemesla“. Svého rozhodnutí studovat obor Strojírenství  - počítačová grafika opravdu nelituji.

Obecně se soudí, že přechod ze ZŠ na SŠ je obtížný (jiný styl výkladu, zvýšené nároky, nový kolektiv spolužáků atd.). Jak to hodnotíš u sebe?

Přechod pocítí jistě každý žák ZŠ. Někdo se však aklimatizuje rychleji v nových poměrech, někdo pomaleji. O sobě si myslím, že jsem s přechodem do nového prostředí neměl potíže z hlediska zhoršeného prospěchu ani při vytváření nového třídního kolektivu. Byli jsme od počátku fajn parta.

Pokus si představit, že je z tebe (teoreticky všemocný) ministr školství. Jakým směrem bys zasáhl do zavedeného systému školní docházky?

Těžko říci, co bych navrhoval a prosazoval v této výjimečné pozici. Snad jen zvýšenou časovou dotaci pro výuku odborných předmětů na školách našeho typu. Zejména posílit rozsah výuky programování CNC obráběcích strojů, CAD technologií a dalších předmětů obsahujících informace o novinkách v oblasti strojírenské výroby (3D tisk, 3D skenování atd.).

Každé studium (dříve či později) jednou skončí. Máš konkrétní představu o svém pracovním uplatnění?

Stručně řečeno: cítil bych se dobře, jako platný člen vývojového týmu, který je schopen posouvat svými nápady technická řešení v dané oblasti.

Šťastný a spokojený život, kdo by si ho nepřál prožít? Jaké máš ty představy o takovém životě?

Jsem přesvědčen, že spokojený život není spojen s neustálým hledáním pracovní pozice, která přináší vyšší a vyšší finanční ohodnocení. Rozhodně si také nemyslím, že bych měl zapomínat na okolní svět pro přemíru pracovních povinností. Nejdříve tedy úspěšně absolvovat vysokoškolské studium, pak zahájit profesní dráhu a samozřejmě žít spokojený život v kruhu svých nejbližších a známých.


Jakub Husák v článcích: