Obor (období studia): Strojírenství - počítačová grafika (2013-2017)
Dosažené úspěchy:
- Strojař roku 2017 (školní kolo)
- 2. místo v soutěži společnosti KASPER KOVO s.r.o. (návrh reklamního předmětu)
- vítěz CAD - 3D modelování (školní kolo)
- prospěl vyznamenání ve všech ročnících studia střední školy
Záliby: sport, motocykly, 3D modelování
Oblíbený předmět: stavba a provoz strojů, mechanika, matematika
Studijní a profesní plány: VŠ, člen vývojového týmu
Jak s odstupem doby hodnotíš zvolený studijní obor. Kdyby bylo možné vrátit čas, volil bys stejně?
Po ukončení deváté třídy jsem uvažoval o studiu na trutnovském gymnáziu, nakonec jsem zvolil průmyslovku a ryze technicky zaměřený obor strojírenství. V začátku studia jsem měl výhodu základních praktických znalostí získaných v klukovských létech, kdy jsem díky dědovi proniknul do tajů „černého řemesla“. Svého rozhodnutí studovat obor Strojírenství - počítačová grafika opravdu nelituji.
Obecně se soudí, že přechod ze ZŠ na SŠ je obtížný (jiný styl výkladu, zvýšené nároky, nový kolektiv spolužáků atd.). Jak to hodnotíš u sebe?
Přechod pocítí jistě každý žák ZŠ. Někdo se však aklimatizuje rychleji v nových poměrech, někdo pomaleji. O sobě si myslím, že jsem s přechodem do nového prostředí neměl potíže z hlediska zhoršeného prospěchu ani při vytváření nového třídního kolektivu. Byli jsme od počátku fajn parta.
Pokus si představit, že je z tebe (teoreticky všemocný) ministr školství. Jakým směrem bys zasáhl do zavedeného systému školní docházky?
Těžko říci, co bych navrhoval a prosazoval v této výjimečné pozici. Snad jen zvýšenou časovou dotaci pro výuku odborných předmětů na školách našeho typu. Zejména posílit rozsah výuky programování CNC obráběcích strojů, CAD technologií a dalších předmětů obsahujících informace o novinkách v oblasti strojírenské výroby (3D tisk, 3D skenování atd.).
Každé studium (dříve či později) jednou skončí. Máš konkrétní představu o svém pracovním uplatnění?
Stručně řečeno: cítil bych se dobře, jako platný člen vývojového týmu, který je schopen posouvat svými nápady technická řešení v dané oblasti.
Šťastný a spokojený život, kdo by si ho nepřál prožít? Jaké máš ty představy o takovém životě?
Jsem přesvědčen, že spokojený život není spojen s neustálým hledáním pracovní pozice, která přináší vyšší a vyšší finanční ohodnocení. Rozhodně si také nemyslím, že bych měl zapomínat na okolní svět pro přemíru pracovních povinností. Nejdříve tedy úspěšně absolvovat vysokoškolské studium, pak zahájit profesní dráhu a samozřejmě žít spokojený život v kruhu svých nejbližších a známých.
Jakub Husák v článcích: