pondělí, 12 duben 2021 08:19

Míček, pálka, představivost aneb Pong stokrát jinak

Napsal(a)

Programování není jen technická disciplína, ale má v sobě i velkou míru kreativity. Své o tom vědí studenti druhého ročníku maturitního oboru Elektronické počítačové systémy, když dostali v předmětu Programování a vývoj aplikací za úkol vymyslet a samostatně zpracovat variaci na klasickou arkádovou hru Pong.

Míček, pálka, zeď. A představivost. Úkol byl o to těžší, že cokoli žáci vymysleli, museli být také schopní v praxi naimplementovat. K tomu jim posloužil framework MonoGame, který umožňuje v jazyce C# snadnou práci s 2D i 3D grafikou. Pro práci využili vývojové prostředí Visual Studio a nástroj pro verzování softwaru GitKraken. Svá díla potom s vyučujícím sdíleli na platformě GitHub.

Vznikla celá řada zajímavých konceptů, mimo jiné například kombinace Pongu a Arkanoidu (autor Pavel Amler) nebo Pong v neeuklidovském prostoru (autor Luboš Kettner), jejichž ukázky si můžete prohlédnout ve videu.

Opět se tak potvrdilo, že programování není jen chladná logika, ale svého druhu výtvarné umění, kde kromě odborných znalostí upotřebíte také dobrý nápad a vtip.

Níže si můžete prohlédnout videozáznam hry Pong od Pavla Amlera a Luboše Kettnera.

Média

Míček, pálka, představivost aneb Pong stokrát jinak