Hned na začátku jsme si připomněli nejdůležitější telefonní kontakty a představili si práci s AED. Poté jsme se učili zásadu 5T, která zahrnuje základní kroky, jak pomoci člověku v bezvědomí či při jiném zdravotním problému.
Poté se žáci rozdělili do tří skupin a prošli postupně třemi stanovišti, kde si vyzkoušeli resuscitaci dospělého, novorozence a dítěte a zkusili přemístit raněného. Na dalším stanovišti si všichni procvičili Heimlichův chvat, který je používán pro záchranu osoby, která se dusí. Posledním úkolem bylo obvazování různých typů zranění. Naučili jsme se, jak správně ošetřit rány a zafixovat končetiny, čímž můžeme v případě nehody předejít vážnějším komplikacím.
Poslední částí kurzu byla simulovaná autonehoda, pro níž měli žáci prokázat své nově nabyté znalosti. Museli spolupracovat jako tým, rychle reagovat na vzniklou situaci a aplikovat všechny dovednosti, které se během dne naučili ‑ od resuscitace po správný transport zraněných. Tento závěrečný úkol byl velice náročný, ale zároveň velmi poučný a dal nám cennou zkušenost, jak ne/jednat v krizových situacích.
Děvčatům ze Zdrávky patří obrovský dík za přístup, trpělivost a emapitii, kterou prokazovaly po celou dobu.
Své třídě, 2. ST, děkuju za spolupráci a vzorný přístup k celému kurzu.