Prezentace jsou připravovány vyučujícím anglického jazyka společně s odborným učitelem včetně pomocných materiálů (např. stručný slovníček odborných výrazů, kontrolní otázky k vypracování). Přínosem této výukové metody je, že je zároveň vyučován obsah odborného předmětu a rozvíjeny kompetence v cizím jazyce.
Metoda CLIL je zaměřena na výuku, kdy je prostřednictvím cizího jazyka vyučován jiný (nejazykový) předmět.
CLIL se v Evropě rychle prosazuje a do jeho rozvoje směřuje celá řada evropských dotací, důvodem je snaha o zlepšení jazykových kompetencí občanů Evropské unie a dostání ambiciózního cíle, že by každý měl ovládat svůj mateřský jazyk a jeden jazyk cizí. To bezprostředně souvisí s hledáním a rozvojem nových přístupů ve výuce cizích jazyků.
Realizace této metody v praxi vyžaduje zejména výborné znalosti angličtiny vyučujících nejazykových předmětů (úroveň B2) a zároveň pečlivý výběr témat pro prezentace a jejich zpracování do formy, která bude přizpůsobena studentům a jejich stávajícím jazykovým kompetencím a zejména jejich rozvoji.
Po několika realizovaných prezentacích lze říci, že se staly vítanými mezi studenty, výuku oživily, doplnily výuku angličtiny a dokázaly provázanost těchto předmětů. V prezentacích budeme pokračovat.
Metodou CLIL vyučují: Bc. Jakub Šenkýř (hardware) a Mgr. Martin Marcinčín (matematika).
Ing. Simona Jindová, vyčující anglického jazyka a realizátor projektu